Originele titel: In Onschuld
Uitgeverij: LetterRijn
Bladzijden: 280
Genre: Thriller
Uitgave: Paperback
Verschenen: 2017

De auteur: Melissa Skaye is afkomstig uit hoorn. Ze is geboren te Amsterdam en is 45 jaar oud. Ze is getrouwd en mama van een zoon van 21 en een dochter van 17. Voor ze schreef was ze dierenverzorgster en barmedewerkster. Zelf houd ze ook van lezen vooral thrillers maar ook de reiziger serie. Melissa kijkt graag films en series waaronder Game Of Thrones en the Vampire Diaries en Outlander. Haar inspiratie haalt ze bij Investigation Discovery bv. het programma dokter G. Ze schrijft aan de VT serie waar al drie delen van verschenen zijn en binnenkort het vierde deel van verschijnt in Nederland en België.

De cover: Op de cover ligt een vrouw met rode haren,kort gerokt in het gras tussen spinnenwebben. De achterkant van het boek toont de schim van een vrouw gekleed in een korte ro²²k en een hoodie die uit een donker bos komt gelopen. De cover is niet alleen mooi maar ook intrigerend en nodigt uit om het boek te gaan lezen.

Het verhaal: Yara de Best is 31 jaar en single. Ze leidt een losbandig leven, ze feest en gaat naar bed met menig man. Zo staat ze ook bekend in haar omgeving. Op een dag wordt ze ontvoerd en 4 dagen later wordt ze door haar buurvrouw Lotte gevonden in haar eigen achtertuin volledig bont en blauw. Yara weet niks meer van de vier dagen gevangenschap en om haar geheugen terug te krijgen wendt ze zich tot de hypnotherapeut Kyle. Door de hypnose komt ze langzaam te weten wat haar overkomen is. Ze is vastgehouden in het donker en haar ontvoerder dwong haar door middel van kernwoorden terug in haar verleden te duiken. Het verleden dat ze zo graag wou vergeten en waar de oorzaak ligt van haar losbandig leven. Yara zal haar best bewaarde geheim moeten prijsgeven als ze zichzelf wil redden.

oordeel: Het is een spannende psychologische thriller die toch hier en daar onder je huid kruipt vanwege zware gebeurtenissen met bepaalde personages. Het is duidelijk dat er behoorlijk wat research vooraf gegaan is aan het boek. Personages zijn goed uitgewerkt vooral Yara. Je komt te weten waarom ze een losbandig leven leidt en ze maakt een hele evolutie door. Ze wordt geconfronteerd met haar grootste angsten en haar geheim dat ze zo graag voor zichzelf wou houden. Ook haar beste vriendin Eva en de moeilijke situatie met Eva’s ex wordt uitvoerig besproken. De gebeurtenissen rond haar vrienden grijpen je vaak naar de keel door wat hun overkomen is of nog overkomt. Met nogal een expliciete sex scene is dit echt een thriller voor volwassenen. Wie is de mysterieuze Kyle, buiten dat hij ontzettend knap is, hypnotherapeut en dat ze ooit een one-night stand met hem had waarbij hij nogal vreemde voorkeuren vertoonde, weet ze eigenlijk niks van hem. Hoe vergaat het haar vrienden van vroeger en wil ze dat eigenlijk wel weten? waarom is Lotte zo bemoeizuchtig en laat ze Yara niet gewoon met rust? Zal ze ooit haar trauma verwerken en zich settelen en weer gaan werken? Zal de losbandige Yara verdwijnen en plaats maken voor de volwassen versie? Zoveel vragen die het verhaal zo spannend maken dat je blijft lezen, het wisselen tussen heden en verleden houdt je aandacht vast en zorgt ervoor dat je wil weten wat er gebeurd is in dat verleden en wat er gebeurt in het heden. De schrijfstijl is simpel en de hoofdstukken zijn kort daarom leest het boek als een trein. Een heerlijk boek voor al wie houdt van een niet al te moeilijk beschreven spannende thriller.

Met dank aan uitgeverij letterrijn en thrillzone voor het recensie exemplaar

te koop bij bol.com