Jaar: 2017
Original story: DC Comics William Moulton Marson
Director: Patty Jenkins
Writers: Allan Heinberg en Zack Snyder
Cast: Gal Gadot, Chris Pine en Robin Wright…

Geschiedenis wonder woman:
Schrijver William Moulton Marson kreeg in de jaren 40 van de vorige eeuw van DC Comics de opdracht een nieuwe superheld te bedenken. Aangezien de wereld toen werd gedomineerd door mannelijke superhelden als o.a. batman en superman, vroeg zijn vrouw hem een een vrouwelijke superheld te bedenken zo werd wonder woman geboren.
Oorspronkelijke wonder woman: Ze was de prinses van de amazonen van een geheim eiland. Toen daar een piloot neerstortte werd ze verliefd op hem en werd er besloten dat er een amazonenkrijgster naar de mannenwereld moest om de nazi’s te bestrijden. Er werd een toernooi georganiseerd dat Diana won en zo kreeg ze haar krachten. Ze ging onder de schuilnaam Lt. Diana Prince naar Amerika om mee te vechten met de geallieerden en sloot zich toen aan bij de Justice Society of America.
In de jaren 50 werd wonder woman minder feministisch en werd bekend dat ze haar krachten had gekregen van de goden.
In de jaren 60 verloor wonder woman haar krachten. Toen ze toch naar de mannenwereld wou leerde ze oosterse gevechtskunsten. Ze ging werken als superspion en vigilante.
In het jaar 73 werd wonder woman in ere hersteld, ze kreeg haar krachten terug en werd lid van de justice league.
Er waren reeds heel wat films over wonder woman voor deze release.

Mijn mening:
Ik kreeg van kinepolis Antwerpen een gratis cinema ticket waarvoor men oprechte dank. aangezien ik al even wonder woman wou zien, werd het ook de film van keuze en ik ging hem zien in laser ultra 3D wat toch bijzonder mooie beelden opleverde en gigantisch mooi en veel geluid opleverde van boven en onder en alle mogelijke hoeken en kanten, met het 3D  effect had men meer kunnen doen naar mijn mening. Zou ik zelf 16 euro betalen voor laser ultra 3D? Neen absoluut niet, dat vind ik toch net wat veel voor wat het is. Tot zover de technische kant.

Ik ging een beetje angstig de zaal binnen want meestal worden vrouwelijke helden in de film op één of ander manier toch altijd verpest. Of ze zijn te feministisch of te slap of ze hebben toch altijd een man nodig om hun uiteindelijk uit de rotzooi te halen!! Halleluja niets van dit alles in deze film!! Man wat een geweldige fantastische film is dit. Het lijkt wel of Gal geboren is om wonder woman te spelen, zij laat wonder woman helemaal tot leven komen en zo echt als echt lijken. Wat een acteerprestatie!! Ook Chris bracht Steve Trevor helemaal tot leven! Dit is een goed geacteerde film! De omgeving voelt heel echt zowel het eiland als Londen tijdens de oorlog en de klederdracht is zeer gepast bij de tijd een pluim hier voor de director.

Maar vooral speelde zich een evolutie af voor je ogen van een onzeker kind groeit wonder woman op tot een zelfverzekerde vrouw. Vooral dankzij haar tante leert ze te vechten gaandeweg komt ze dingen over zichzelf te weten en over de wereld te weten. De film was grappig, je lacht bijvoorbeeld hardop als ze voor het eerst een ijsje leert kennen maar ook als ze de slow danst wat zij schuifelen noemt en niets begrijpt van het mannelijke geslacht. De film is ontroerend omdat er wordt afgevraagd is de wereld niet beter af zonder de mens, zij verwoesten alles. Vaak stel ik me ook deze vraag wat hebben we gedaan met deze planeet die we krijgen, we vechten voor grond, voor land maar het is niet onze grond of land het is de planeet van iedereen zijn we niet te egocentrisch en individualistisch, hebben we nog oog voor het leed van anderen? Maar hebben we genoeg liefde over ik denk het wel, we gaan er hard ons best voor moeten doen. Een opmerking die ik toch van belang vind over deze film is dat mensen met een handicap nogal negatief worden afgeschilderd, de vrouw met het afgrijselijke masker om haar littekens te verbergen, wordt zij gespaard? Zo ja is dat uit medelijden voor haar handicap of zo nee ook omdat ze het misschien niet waard is? De man met een handicap kan toch niet de slechterik zijn? De man met het hartprobleem moet sterker gemaakt worden, de man met de stok komt er ook niet al te best uit en met de soldaat met het trauma wordt niks gedaan een gemiste kans. Maar vooral man wonder woman kan haar vrouwtje staan en heeft daar amper een man voor nodig maar zonder feministisch te zijn,wat is ze geweldig!! Als je buitenkomt heb je zoiets van I’m going to kick some asses en dat is toch de bedoeling na zo een film. Ik wil meer van dit!!! En directors please als je wonder woman samen met de mannelijke superhelden in ene film zet zoals the avengers verpest haar dan niet!!! Voor de rest allen daarheen zou ik zeggen!!

Rating:5/5

Trailer Wonder Woman

trailer

te zien in alle:
kinepolis bioscopen
UGC Bioscopen

4 gedachtes over “Filmrecensie: Wonder Woman

1. Wij zijn hem eergisteren gaan zien en mijn klein mannen zeiden: Ze sprong wel overdreven ver, verder dan de hulk…
    En ik zei: Toch niet want ze is eigenlijk een God dus het was realistisch.
    De kindjes vonden hem super. We hebben ook regelmatig hardop moeten lachen. Heerlijke film gewoon.

Like

1. ooooh Christine wat leuk dat die kinderen daar zo schattig op reageren,kei lief. Ja het was absoluut een heerlijke film heb er even hard van gesmuld als van men popcorn haha

Like

2. Ik vond deze film echt zooooooooo retegaaf he, mijn god. Echt wel mijn favoriet van het jaar so far, en zeker weten één van de beste superhero films so far, of je nu naar DC COMICS of MARVEL kijkt. Echt een film die me ook van het begin af aan kippenvel wist te geven. Voorheen had ik niet zoveel met Wonder Woman, maar ik ben compleet bijgedraaid haha. Ben he-le-maal gek ervan en ze hebben haar ook echt onwijs goed gecast voor de rol vind ik.

Like