Auteur: Dani Atkins
Titel: Duet met jou
Originele titel: Our Song
ISBN: 9789026140327
Uitgeverij: De Fontein
Pagina’s: 400

Auteur: Dani is geboren en getogen in  Cockfosters – een kleine voorstad van Londen aan het einde van de Piccadilly Tube Line. Ze werkte als secretaresse bij onder andere BMW en de BBC. Wanneer haar 2 kinderen het huis verlieten maakte ze haar droom waar en besteedde haar tijd aan schrijven. Alleen haar eerste boek Fractured (USA titel Then and Always) en haar boek Our Song werden naar het Nederlands vertaald en kregen de titels Versplinterd en Duet met jou. Atkins schreef ook nog the story of us (2014), de novelle perfect strangers (2016) en haar laatste boek This love (2017). Ze woont nu in een landelijk gelegen vakantiehuis in Hertfordshire met haar echtgenoot, een sentimentele border collie hond en een hooghartige Siamese kat.

C7n6BBJWsAgjX0G

Verhaal: Ally en Charlotte kennen elkaar uit een ver verleden, hun wegen zijn gescheiden want Charlotte is getrouwd met Ally’s eerste liefde David en dat heeft Ally haar nooit kunnen vergeven. Echter heeft Charlotte het gevoel dat ze altijd moet opboksen tegen de onuitwisbare indruk die Ally op hem heeft achtergelaten. Ally is ondertussen getrouwd met Joe en samen hebben ze een zoontje Jake. Beide vrouwen hebben het verleden achter zich gelaten maar dan kruisen hun paden weer op de ergst denkbare plaats de intensieve waar David en Joe vechten voor hun leven. Hier zullen ze met zen allen 24 uur verblijven, na deze 24 uur zal voor geen van hen het leven ooit nog hetzelfde zijn.

De cover: Dit boek heeft een zooooo mooie cover!! Ik wou eerst nog het eboek aanschaffen maar ik ging overstag dankzij de cover en kocht het papieren exemplaar en daar ben ik ontzettend blij om. Er staan twee schaduwen van vrouwen op rug tegen rug aan het water in de kleuren van een zonsondergang en sterren aan de donkere hemel. Wauw, maar toch doet de cover denken aan vrolijke romantiek en aangezien dit toch best een triest verhaal is past de cover niet helemaal bij het verhaal. De vrouwen rug tegen rug staan dan weer wel mooi symbool voor de strijd tussen Ally en Charlotte. En had ik al gezegd dat de cover wauw is haha.

Mening: Dit boek, OMG dit boek is zo reuze goed!! Ik begon het te lezen op een warme dag op het starbuck’s terras, gelukkig begon ik het daar te lezen en las ik het thuis uit wat ik jullie allemaal aanraad te doen.

De personages zijn zeer goed beschreven en maken ook een echte evolutie door. In het begin komt Charlotte gemeen over, ze lijkt wel het rijkelui meisje dat alles in de schoot geworpen krijgt met al haar dure spullen. Voor de lezer wekt het de indruk dat ze de indringster was in de relatie van David en Ally. Gaandeweg ontpopt Charlotte zich tot een echte vrouw met een zacht karakter die probeert de vriendschap met Ally stap per stap weer op te bouwen terwijl hun mannen vechten voor hun leven. Ook Ally maakt een heuse evolutie door. In het begin lijkt Ally bijzonder fragiel en teruggetrokken maar ook zij bloeit open tot een sterke vrouw en moeder op een moment in haar leven dat ze geen andere keus heeft dan sterk zijn en ze stelt zich langzaam open om Charlotte weer in haar leven te laten. Van de mannen krijg je een ontzettend goed beeld via de vrouwen die om beurten vertellen over heden en verleden. Het zijn beide zorgzame liefhebbende mannen toch blijf je achter met het idee dat David Ally gewoon heeft laten gaan en niet hard genoeg gevochten heeft voor hun liefde. Jake het zoontje van Ally is zo ongelooflijk schattig en tijdens het verhaaltjes moment doet hij alle sluizen opengaan. Als je het boek leest ik had je nog zo verwittigd voor dit moment! Verder leer je ook Ally haar beste maat kennen en hij is geweldig en de ouders van Charlotte en david en van Ally en Joe.

Het verhaal is bijzonder vlot geschreven zoals ik al zei wisselt het verhaal van Charlotte naar Ally en van Ally opnieuw naar Charlotte en van heden naar verleden en terug naar heden. De korte hoofdstukken zorgen ervoor dat je blijft lezen. Ik las dit boek op twee dagen uit. Je blijft ook lezen omdat je absoluut wilt weten hoe het afloopt met de mannen. Verder slaagt Atkins erin om je toch zeker twee keer behoorlijk te verrassen tijdens de verloop van het verhaal.

Ik zou zeggen ga gauw in de boekhandel dit boek halen en even langs Albert Heijn voor een doos kleenex en plant je in de zetel of bed of waar je ook leest neer, lees dit boek en lees het vooral niet uit in het openbaar een gewaarschuwd mens is er twee waard!

Ik wil nog even Lisanne van ohmybook danken om dit boek het boek van de leesclub van de ohmybookathon te maken anders had ik het waarschijnlijk niet zo snel opgepakt en niet geweten wat ik mistte. Neem meteen ook eens een kijkje op haar mooie blog!

Rating: 5/5

Bol.com
Bruna.nl